Μέτρηση Αντίστασης Μόνωσης Κινητήρα
Αν ένας κινητήρας δεν τίθεται σε λειτουργία άμεσα μετά την αγορά του, τότε θα πρέπει να τον αποθηκεύουμε σε ένα μέρος κατάλληλο για να προστατεύεται από εξωτερικούς ζημιογώνους παράγοντες (υγρασία, υψηλή θερμοκρασία, ακαθαρσίες κτλ) προκειμένου να αποφευχθούν βλάβες της μόνωσης. Πριν να τεθεί ο κινητήρας σε λειτουργία, θα πρέπει να ελέγχεται η αντίσταση μόνωσης της περιέλιξης.
Πρακτικά, είναι αδύνατο να καθοριστούν κανόνες για την πραγματική ελάχιστη τιμή της αντίσταση μόνωσης του κινητήρα, επειδή αυτή ποικίλει ανάλογα με τη μέθοδο κατασκευής, την κατάσταση του μονωτικού υλικού που χρησιμοποιείται, την ονομαστική τάση, το μέγεθος και τον τύπο. Στην πραγματικότητα, αυτό παίρνει πολλά χρόνια εμπειρίας για να καθοριστεί αν ένα μοτέρ είναι έτοιμο για λειτουργία ή όχι.
Ένας Γενικός Κανόνας, είναι 10 Megohm ή περισσότερο:
Τιμή Αντίστασης Μόνωσης Επίπεδο Μόνωσης
< 2 Megohm Κακή
2-5 Megohm Κρίσιμη
5-10 Megohm Ανώμαλη
10-50 Megohm Καλή
50-100 Megohm Πολύ Καλή
>100 Megohm Άριστη
Η μέτρηση της αντίστασης μόνωσης πραγματοποιείται με τη βοήθεια ενός μονωσίμετρου (ωμόμετρο υψηλού εύρους αντίστασης). Κατά τη μέτρηση, δημιουργείται μία τάση δοκιμής DC 500 V ή DC 1
000 V μεταξύ των τυλιγμάτων του κινητήρα και μεταξύ των τυλιγμάτων του κινητήρα και του “σώματος”.
Κατά τη διάρκεια της μέτρησης και αμέσως μετά, κάποια από τα τερματικά ενδέχεται να φέρουν επικίνδυνες τάσεις και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΓΓΙΞΟΥΜΕ!!!
Τώρα, τρία σημεία αξιζει να αναφερθούν σε αυτό το πλαίσιο:
Αντίσταση μόνωσης
Μέτρηση
Έλεγχος
1. Αντίσταση μόνωσης
Η ελαχιστη αντίσταση μόνωσης τυλιγμάτων σε σχέση με το σασί, είναι 10 Megohm ή περισσότερο. Η ελάχιστη αντίσταση μόνωσης Riso υπολογίζεται πολαπλασιάζοντας την ονομαστική τάση Un με το σταθερό συντελεστή 0,5 Megohm / kV.
Παράδειγμα: Αν η ονομαστική τάση είναι 400 V = 0,4 kV, η ελάχιστη αντίσταση μόνωσης είναι 0,4 kV x 0,5 Megohm / kV = 0,2 Megohm.
2. Μέτρηση
Η ελάχιστη αντίσταση μόνωσης των τυλιγμάτων με το σασί μετριέται με 500 V DC. Η θερμοκρασία των τυλιγμάτων πρέπει να είναι 25 ° C ± 15 ° C.
Η μέγιστη αντίσταση μόνωσης των τυλιγμάτων με το σασί μετριέται με με 500 V DC με θερμοκρασία λειτουργίας των τυλιγμάτων 80 ° C – 120 ° C ανάλογα με τον τύπο και την αποδοτικότητα του κινητήρα.
3. Έλεγχος
Αν η αντίσταση μόνωσης ενός νέου ή συντηρημένου, ή επισκευασμένου κινητήρα που έχει αποθηκευτεί για κάποιο χρονικό διάστημα είναι μικρότερη από 10 Megohm, ο λόγος μπορεί να είναι ότι τα τυλίγματα έχουν πάρει υγρασία και θα πρέπει να στεγνώσουν.
Αν ο κινητήρας λειτουργεί για μακρά περίοδο, υπάρχει πιθανότητα να πέσει η αντίσταση μόνωσης σε κρίσιμο επίπεδο. Θα πρέπει να γίνεται περιοδικός ετήσιος έλεγχος και αν διαπιστωθεί κακή μέτρηση, τότε θα πρέπει να βγαίνει εκτός λειτουργίας για να αποφευχθούν επικίνδυνες τάσεις επαφής με ανθρώπους από το υψηλό ρεύμα διαρροής.
Αν ένας κινητήρας δεν τίθεται σε λειτουργία άμεσα μετά την αγορά του, τότε θα πρέπει να τον αποθηκεύουμε σε ένα μέρος κατάλληλο για να προστατεύεται από εξωτερικούς ζημιογώνους παράγοντες (υγρασία, υψηλή θερμοκρασία, ακαθαρσίες κτλ) προκειμένου να αποφευχθούν βλάβες της μόνωσης. Πριν να τεθεί ο κινητήρας σε λειτουργία, θα πρέπει να ελέγχεται η αντίσταση μόνωσης της περιέλιξης.
Πρακτικά, είναι αδύνατο να καθοριστούν κανόνες για την πραγματική ελάχιστη τιμή της αντίσταση μόνωσης του κινητήρα, επειδή αυτή ποικίλει ανάλογα με τη μέθοδο κατασκευής, την κατάσταση του μονωτικού υλικού που χρησιμοποιείται, την ονομαστική τάση, το μέγεθος και τον τύπο. Στην πραγματικότητα, αυτό παίρνει πολλά χρόνια εμπειρίας για να καθοριστεί αν ένα μοτέρ είναι έτοιμο για λειτουργία ή όχι.
Ένας Γενικός Κανόνας, είναι 10 Megohm ή περισσότερο:
Τιμή Αντίστασης Μόνωσης Επίπεδο Μόνωσης
< 2 Megohm Κακή
2-5 Megohm Κρίσιμη
5-10 Megohm Ανώμαλη
10-50 Megohm Καλή
50-100 Megohm Πολύ Καλή
>100 Megohm Άριστη
Η μέτρηση της αντίστασης μόνωσης πραγματοποιείται με τη βοήθεια ενός μονωσίμετρου (ωμόμετρο υψηλού εύρους αντίστασης). Κατά τη μέτρηση, δημιουργείται μία τάση δοκιμής DC 500 V ή DC 1
000 V μεταξύ των τυλιγμάτων του κινητήρα και μεταξύ των τυλιγμάτων του κινητήρα και του “σώματος”.
Κατά τη διάρκεια της μέτρησης και αμέσως μετά, κάποια από τα τερματικά ενδέχεται να φέρουν επικίνδυνες τάσεις και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΓΓΙΞΟΥΜΕ!!!
Τώρα, τρία σημεία αξιζει να αναφερθούν σε αυτό το πλαίσιο:
Αντίσταση μόνωσης
Μέτρηση
Έλεγχος
1. Αντίσταση μόνωσης
Η ελαχιστη αντίσταση μόνωσης τυλιγμάτων σε σχέση με το σασί, είναι 10 Megohm ή περισσότερο. Η ελάχιστη αντίσταση μόνωσης Riso υπολογίζεται πολαπλασιάζοντας την ονομαστική τάση Un με το σταθερό συντελεστή 0,5 Megohm / kV.
Παράδειγμα: Αν η ονομαστική τάση είναι 400 V = 0,4 kV, η ελάχιστη αντίσταση μόνωσης είναι 0,4 kV x 0,5 Megohm / kV = 0,2 Megohm.
2. Μέτρηση
Η ελάχιστη αντίσταση μόνωσης των τυλιγμάτων με το σασί μετριέται με 500 V DC. Η θερμοκρασία των τυλιγμάτων πρέπει να είναι 25 ° C ± 15 ° C.
Η μέγιστη αντίσταση μόνωσης των τυλιγμάτων με το σασί μετριέται με με 500 V DC με θερμοκρασία λειτουργίας των τυλιγμάτων 80 ° C – 120 ° C ανάλογα με τον τύπο και την αποδοτικότητα του κινητήρα.
3. Έλεγχος
Αν η αντίσταση μόνωσης ενός νέου ή συντηρημένου, ή επισκευασμένου κινητήρα που έχει αποθηκευτεί για κάποιο χρονικό διάστημα είναι μικρότερη από 10 Megohm, ο λόγος μπορεί να είναι ότι τα τυλίγματα έχουν πάρει υγρασία και θα πρέπει να στεγνώσουν.
Αν ο κινητήρας λειτουργεί για μακρά περίοδο, υπάρχει πιθανότητα να πέσει η αντίσταση μόνωσης σε κρίσιμο επίπεδο. Θα πρέπει να γίνεται περιοδικός ετήσιος έλεγχος και αν διαπιστωθεί κακή μέτρηση, τότε θα πρέπει να βγαίνει εκτός λειτουργίας για να αποφευχθούν επικίνδυνες τάσεις επαφής με ανθρώπους από το υψηλό ρεύμα διαρροής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου